Siësta - Reisverslag uit Gârbova, Roemenië van Kerstreis Roemenië - WaarBenJij.nu Siësta - Reisverslag uit Gârbova, Roemenië van Kerstreis Roemenië - WaarBenJij.nu

Siësta

Door: A. Bosch

Blijf op de hoogte en volg Kerstreis

04 Augustus 2015 | Roemenië, Gârbova

Geachte lezers.

De ochtend begon weer om 7:00. Met een verrukkelijk ontbijt we werden ingedeeld in 3 groepen.
Groep 1: Martin, Chris, Christian, Wim, Anne hebben de kids ochtenden voorbereid voor de vrijdag en zaterdag. Vrijdag ochtend gaat het over Ruth en een zaterdag over Jozef. Vele buttons, tekeningen en uitnodigingen zijn gemaakt. Tijdens het maken van deze dingen, werden de Hollanders ondersteund door een aantal Roemenen. Zij hielpen met de vertalingen van de verschillende liedjes die gezongen zullen worden. Tijdens het knutselen en brainstormen was de sfeer ook zeer goed en werd er meegezongen met de verschillende liedjes, er werd zelfs gezellig een ijsje gegeten met de Roemenen. Want, wat begon met een ijsje voor alleen Christian eindigde met ijs voor de hele groep. Uiteindelijk werden er ook uitnodigingen gemaakt voor de kinderochtenden die in de middag uit worden gedeeld.

Groep 2: Mart-jan, Marjan, Martine, Lisa, zijn naar het biggetjes huis gegaan hier zijn de laatste puntjes op de Ï gezet: het plafond is gewit, de vensterbanken zijn weer in tiptop conditie gebracht, aangezien deze een beetje te veel verf hadden gekregen, en ook de deurposten zijn geverfd.

Groep 3: Jan, Dennis, Henrick, Joël, Arie, Arjan zijn naar Immanuel gegaan, zo als gewoonlijk was de graafmachinist er weer eens niet, gelukkig konden we in die tijd wel verder met de muur maar Jan en Arie konden niet wachten en gingen met de schep te werk. Na 3 uur kwam de graafmachinist opdraven, na 3 telefoontjes van Arie deze heeft het laatste stuk grond geëgaliseerd en de puin/zandlaag aangebracht, waar het betonnen pad moet komen. Joël en Dennis zijn bezig geweest de oude waterafvoerleidingen uit te graven.

Vanwege de warmte hebben we voor het eerst siësta gehouden, en zijn we om 13:00 gestopt en hebben we in Poarta Oilor warm middageten gekregen; namelijk soep en rijst met als toetje: ijsjes van Levi(leider van het kinderkamp(a.s. schoonvader van christian)) om 14:30 heeft Wim een Bijbelstudie gegeven die begon met het zingen van enkele liederen waar ook en groep Roemenen van het kinderkamp zich bij voegde en meeluisterde en ook probeerde mee te zingen één lied hebben we samen gezongen “create in me a clean hart”. De Bijbelstudie ging over Jona we zijn in gegaan op de vraag wat wij hadden gedaan, zouden wij wel de opdracht hebben uitgevoerd die Jona moest doen, of zouden wij ook de andere kant op zijn gegaan.

Om 16:00 zijn we weer aan de slag gegaan, een groep mensen hebben uitnodigingen voor de kids ochtend rondgebracht in dobîrca. 4 mensen zijn weer veder gegaan in het biggetjeshuisje en de rest hebben bij Immanuel gewerkt, Marja & Martin zijn verder gegaan met de muur van Christian & Henrick. Dennis heeft met een trilplaat het puin/zandpad vast getrild.

Om 20:20 hadden we weer avond eten heerlijke linnen soep met aardappelpureé en vlees en als toetje een rabarbertaartpuntje.
‘s avonds hebben we gevolleybald tegen de Roemeense jongeren van het kinderkamp, natuurlijk hebben we met 25-20 en 25-23 dik verloren de 2de wetstrijd hadden we 1 persoon te weinig en hielp Maria (Roemeens kinderkamp leidster) ons vandaar de paar puntjes extra, ondertussen had de rest van de mensen hebben heerlijk gebruik gemaakt van de mooie sterrenlucht om tot rust te komen van een geslaagde dag…

Noapte Buna

• 05 Augustus 2015 - 11:03

Thea:

hoi Arjan, zo te lezen heb je het nog goed naar je zin, zelfs het eten smaakt goed. Breng je de recepten mee naar huis ;)

• 05 Augustus 2015 - 20:40

Willemieke Schippers:

Wat fijn om jullie verslagen te lezen en zo met jullie op afstand verbonden te zijn. Jullie zijn aan alle kanten enorm productief. Wat een werk wordt er verzet. Zegen gewenst met het kinderwerk morgen. Weet dat we voor jullie bidden. Een lieve groet aan iedereen en een dikke knuffel voor Anne [er is vast wel iemand bij jullie die een knuffel namens ons wil geven ;-)].