Zondag - rustdag - Reisverslag uit Gârbova, Roemenië van Kerstreis Roemenië - WaarBenJij.nu Zondag - rustdag - Reisverslag uit Gârbova, Roemenië van Kerstreis Roemenië - WaarBenJij.nu

Zondag - rustdag

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Kerstreis

09 Augustus 2015 | Roemenië, Gârbova

De wekker ging af om half 9. We konden lekker uitslapen, en aten een heerlijk ontbijt. Uit het menu kon je ook kiezen uit een speciaal Roemeense cake, dat bestond uit voornamelijk maanzaad. 1 van onze reizigers kon hier niet zo goed tegen en was helaas niet aanwezig bij de ochtenddienst. Deze bestond trouwens uit de Bijbelstudie van Dennis hier op Poarta Oilor.
Onze groep kreeg tijdens de Bijbelstudie nog wat extra leden, een oud Nederlands stel dat vroeger Bijbels over de grens hebben gesmokkeld. Ze deden dat in de 1980, in de tijd van de wrede dictator. Ze kwamen nu terug om te kijken of het effect heeft gehad. Ze waren verwonderd dat we gisteren met de alpha-groep in de openlucht zaten te zingen en dat we nu onder een afdak de Bijbelstudie voorzetten.
’s Middags hebben we goed gegeten en hadden we 1,5 uur vrije tijd. Sommige hadden deze tijd besteed met het lezen van een boek, een tijdschrift of het doen van een tukje. Anderen zijn wezen wandelen, de heuvel op, om te genieten van het uitzicht op Dobîrca. Dat viel flink tegen, er zat een heuvel tussen.
Om half 4 de busjes in, op naar Călnic voor een kerkbezoek. In dit dorp woont Lidia met haar familie, Lidia is in de 20 en werk als au pair in Houten (Nederland). Ze krijgt lessen in het Nederlands en kan dus aardig ons taaltje spreken, ook is de Engelse taal bij haar bekend. Ze tolkt al een jaar of 2 voor ons.
In de kerk was het behoorlijk aan de tempratuur, maar toch een fantastische dienst. Na de dienst waren we (voor de 4de keer) bij de moeder van Lidia uitgenodigd om te genieten van een heerlijke maaltijd.
Eenmaal weer aangekomen in Poarta Oilor hebben sommige een duik genomen en andere een spelletje gedaan. En nu vol spanning naar bed, morgen hebben we een vrije dag en wat we gaan doen, is nog een complete verassing.

• 10 Augustus 2015 - 08:31

Willie:

die vrije dag hebben jullie best verdient, na al dat harde werken van de laatste dagen. veel plezier met elkaar . en geniet van de laatste dagen daar op de schaapspoort
    groetjes willie